17/02/2009

feb 17

Att plugga på universitet är mycket oberäkneligt. Plötsligt kan man få sms från två mammor som meddelar att de är hemma och vabbar och då sitter man här. Kvar hemma. Man kan ju undra vad en sådan här ledig dag har i sitt sköte, tänkte jag (ofta man ens tänker begreppet "i sitt sköte", egentligen... men dagen till ära gjorde jag det), smaskade i mig min frukostyoghurt och la mig sedan i sängen och läste. Sedan somnade jag i en timme. Jag ska se till att plugga en del i dag, och så ska jag städa också. Kom aldrig till själva städningen i går, blev så himla trött av att tvätta, baka och laga mat.

Min grej just nu är att kafferensa kroppen. Jag drack inte en endaste droppe kaffe i går, och ska försöka att inte göra det i dag heller. Det är svårt. Jag är så sugen! Men här gäller det alltså att behärska sig. Kommer förmodligen inte att klara mer än en dag till, så sedan får jag leka att kroppen har rensats färdigt. Sedan mår den väl lika jävligt igen när jag börjar hälla i mig kaffe, men det är faktiskt inte mitt problem. Låtsas vi.

3 comments:

Anonymous said...

Så du SOV en timme till sen iallafall, fan vad fuskigt:(

B. said...

Du är roli.
Och "vabba" är ett roligt ord. :)
Kände mig stolt för att jag förstod det.

Anonymous said...

och nu. vabba. i dont get it.
Sköte däremot. fy satan vad jag ska börja använda det i min vardag.