05/03/2011

5 mars

Alltså, vad fan. Rent ut sagt. Victoria och jag tittar på en av alla deltävlingar i den till synes oändliga Melodifestivalen. Melodifestivalen kan mycket väl liknas vid en bajskorv som sitter fast i rumpan på en förstoppad: den drabbade är beredd att göra vad som helst för att få bort den.

I alla fall: alla låtar är skitdåliga. Och av alla intetsägande, värdelösa låtar går de absolut sämsta vidare. Exempelvis röstade svennarna på en brunett med otroligt dåligt scenspråk. Hennes röst ska vi inte ens tala om. Hade jag sett henne på en bild någonstans hade jag trott att hon satt inlåst i Big Brother-huset, med tanke på den stela överläppen och den vattniga blicken.

Det som är mest förvånansvärt med hela den här deltävlingen är att den enda deltagaren som kan sjunga - Loreen - inte går vidare. Skandal. (Varför har Loreen bytt stavning från Lorén, förresten?) Nej, hela programmet är bara skit. Man vill helst att det ska vara ett pappersark som man kan knöggla ihop och slänga i närmsta papperskorg.

Varför jag tittar? Vet ej. Är förmodligen undermedvetet suicidal.

2 comments:

B. said...

Nä, jag tror att ditt undermedvetna gillar hela spektaklet. ;)

Hehe, bra att du litar på Gaga iallafall! Här kan du höra blandat från Patrick W, även finstämda b-spår:
http://wordtrack.blogspot.com/

Krambaj.

Ronja said...

sv: Takc :)