03/01/2014

3 jan














































Nej, det är inte Martin Timell som gästbloggar i dag. Det är bara lilla jag som har oljat lägenhetens allra första fönsterbräda. Planen är att olja alla brädor, och även köksbänkarna. Men jag började alltså men en liten bräda för att se hur det blev. Oljan har inte torkat in än, men det verkar bli bra. Lite svårt bara att hålla Alfons och Frances borta från att sätta sig rakt på det fettiga träet.

Och som ett litet fredagskalas kommer här ett gäng bilder från i går:





Den här ljusstaken är en av julklapparna vi fick i år (eller ja, förra året). Vi hade önskat oss den tillsammans. Så småningom ska vi köpa ett soffbord med marmorskiva, och då kommer den här att passa perfekt.














































Där var det slut på gårdagens skörd. Men jag hittade även lite andra bilder i kameran, och det visade sig att jag inte har lagt upp dem här än. Vi kör:
























Mitt i flyttröran i den gamla lägenheten.


Gamla vardagsrummet.






















… och det nya! Där syns även vår gamla soffa, som vi nu har sålt. Och det är lite mindre rörigt i vardagsrummet nu, så klart.

No comments: