08/07/2016

8 juli

Intervju med Anna Kinberg Batra i Svensk damtidning:





























[Paus för att sätta kaffet i vrångstrupen/tuppa av/spy]

Ärligt talat, hur trött är man inte på folk som fortfarande inte har förstått själva definitionen av ordet feminist? Till Anna kan jag bara säga: FLASH, det du beskriver är kärnan av feminismens innebörd och du ÄR ALLTSÅ EN FEMINIST. Våga stå för det och fatta att ordets betydelse är positiv. Jag tänker också lite på själva skribenten till denna intervju; skäms hen inte över att ha valt orden "Anna kallar sig gärna feminist om det handlar om att kvinnor och män ska ha lika möjligheter [...]" och publicerat detta officiellt i en tidning som en stor mängd människor läser?! När har feminism någonsin handlat om något annat? Den här skribenten måste ju vara antingen a) ett stolpskott eller b) ej påläst.

"Då är jag gärna feminist"... Släng dig i väggen, Anna. Ditt motto borde bli: be the change. Använd din position till något vettigt. Det här är ju lite som när någon frågade Fredrik Reinfeldt om han är feminist och han bara "Jag kan avslöja att jag är moderat" och man bara [..............................................................................................................] (tom i hela huvudet pga det har sprängts).

Vad nästa fråga i intervjun med Anna är? Hur det går att kombinera arbetet som partiledare med att vara mamma. What else? (George Clooney-röst.)





















STORT TEST! Är du en feminist? Nu kan du äntligen få svaret och slippa vara förvirrad som Anna Kinberg Batra!

Fråga: Tycker du att alla människor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter i samhället?
a) Ja.
b) Nej.

Svarade du a): Du är en tvättäkta feminist!
Svarade du b): Det kan hända att du inte är en feminist. Det kan också vara så att du inte har funderat tillräckligt länge över hur ett rimligt samhälle ser ut.

1 comment:

Therese Victoria said...

HAHAHHA roligaste inlägget! Jag är feminist! Jag svarade a.... Hhhheeeemmm.